Olson Engineering | Piese pentru clasice si motorsport.
T +40 744 707 630
Email: office@olson.ro
OLSON Engineering
Octavian Paler no.1, ap.2, 407035 Apahida, Jud.Cluj, Romania
Una dintre cele mai importante componente ale sistemului de frânare al unui autovehicul, fie că vorbim de autoturisme, de autoutilitare sau de motociclete, este furtunul de frână.
Fiind distribuitori GOODRIDGE, oferim clienților noștri furtunuri cu cel mai bun raport preț-calitate. Acestea sunt realizate dintr-un miez de PTFE, cunoscut şi sub denumirea comercială de Teflon, miez care este acoperit cu un înveliș din țesătură de INOX. În unele cazuri, furtunurile au un înveliș suplimentar rezistent la abraziune, realizat într-o gamă variată de culori, având rol estetic, dar și pentru o identificare și curățare mai ușoară a furtunului.
Pentru a mări siguranța în exploatare, executăm furtunuri de frână şi ambreiaj fabricate prin sertizare. Aceste furtunuri sunt fabricate de noi pe baza specificațiilor clienților noștri sau pe baza măsurătorilor luate "la fața locului". Dispunem de o largă bază de date furtunuri de frână pentru autoturisme de serie, astfel că putem executa aproape orice tip de furtun pentru autoturisme care au sistemul de frânare nemodificat.
Sunt frecvente cazurile în care la un autovehicul a fost modificat sistemul de frânare: prin modificarea etrierelor sau pompelor de frână, astfel încât furtunurile standard (de serie) nu se mai potrivesc. În astfel de cazuri putem fabrica furtunuri de frână personalizate pentru fiecare caz în parte.
Furtunurile din PTFE cu înveliș țesut din fir de INOX, cu sau fără înveliș suplimentar se folosesc în general la următoarele aplicații:
Furtunurile de frână executate de noi au următoarele părți componente:
Furtunul hidraulic este compus la rândul lui din următoarele:
1. Miezul furtunului.
Viteza mare, schimbările frecvente ale treptelor de viteză și frânarea puternică supun sistemele hidraulice ale autovehiculelor la solicitări mari, fapt pentru care realizarea necorespunzătoare ale acestora poate avea urmări dezastruoase. Din acest motiv, elementul principal care compune furtunul (miezul acestuia) este realizat din PoliTetraFluorEtilena cunoscut sub denumirea comercială de Teflon și având abrevierea PTFE. Acesta este un material plastic care conține atomi de carbon și fluor într-o moleculă foarte mare și cu legături atomice foarte puternice, ceea ce-i conferă proprietăți remarcabile:
2. Învelișul furtunului este constituit dintr-o țesătură din fir de INOX și are rolul de a asigura rezistența acestuia la presiune și la solicitări mecanice. Din acest motiv furtunurile au o puternică rezistență la dilatare datorată presiunii și temperaturii ridicate de lucru și asigură o presiune constantă a pedalelor de frână și de ambreiaj, ceea ce are ca efect o operare mai fermă și mai eficientă ale acestora fără a da impresia de funcționare elastică.
3. Învelișul suplimentar, care este opțional, este realizat dintr-un material rezistent la abraziune având o gamă variată de culori, pentru o identificare ușoară, curățare facilă și nu în ultimul rând pentru aspectul fizic al acestora.
Datorită materialelor și a tehnologiei de realizare, furtunurile din PTFE cu armătură țesută din fir de INOX se pot folosi atât la sisteme hidraulice cât și la sistemele de stingere a incendiilor.
Principalele caracteristici ale furtunurile din PTFE cu înveliș țesut din fir de inox sunt evidențiate în tabelul de mai jos:
Caracteristică / tip de furtun |
Furtun din PTFE cu înveliș țesut din fir de INOX fără înveliș suplimentar |
Furtun din PTFE cu înveliș țesut din fir de INOX cu înveliș suplimentar |
Diametrul interior |
3,50 mm |
3,50 mm |
Grosimea peretelui PTFE |
1,00 mm |
1,00 mm |
Diametrul exterior al armăturii |
6,45 mm |
6,45 mm |
Grosimea învelișului suplimentar |
- |
0,50 mm |
Diametrul exterior al furtunului |
6,45 mm |
7,50 mm |
Presiunea de lucru |
290 bari |
290 bari |
Presiunea de spargere |
870 bari |
870 bari |
Greutatea furtunului |
0,060 kg/m |
0,088 kg/m |
Temperatura minimă de lucru |
-70 ⁰C |
-20 ⁰C |
Temperatura maximă de lucru |
260 ⁰C |
85 ⁰C |
Raza minimă de îndoire |
38 mm |
38 mm |
După cum se observă și în tabelul de mai sus, furtunurile cu înveliș suplimentar, datorită temperaturilor ridicate de funcționare, nu pot fi folosite la aplicațiile motorsport.
Armătura metalică este realizat dintr-o gamă mare de materiale, după cum urmează: alamă, oțel inoxidabil, oțel cromat, aluminiu, nichel, oțel zincat și titan.
Armăturile folosite la furtunuri se clasifică în două mari categorii:
Furtunurile hidraulice realizate de noi au în componența lor armături nedemontabile. Aceste armături se asamblează pe furtunul PTFE prin sertizare și au fost încercate și testate în eșaloanele superioare ale motorsportului mondial, în cele mai severe condiții de curse.
În funcție de modul de prindere ale acestor furtunuri pe sistemele hidraulice ale autovehiculelor aceste armături se împart în următoarele mari categorii:
În funcție de modul de închidere, armăturile pot fi: