FORGOT YOUR DETAILS?

Furtunuri de frână din PTFE cu înveliș țesut din fir de inox, cu sau fără înveliș suplimentar

Una dintre cele mai importante componente ale sistemului de frânare al unui autovehicul, fie că vorbim de autoturisme, de autoutilitare sau de motociclete, este furtunul de frână.

Fiind distribuitori GOODRIDGE, oferim clienților noștri furtunuri cu cel mai bun raport preț-calitate. Acestea sunt realizate dintr-un miez de PTFE, cunoscut şi sub denumirea comercială de Teflon, miez care este acoperit cu un înveliș din țesătură de INOX. În unele cazuri, furtunurile au un înveliș suplimentar rezistent la abraziune, realizat într-o gamă variată de culori, având rol estetic, dar și pentru o identificare și curățare mai ușoară a furtunului.

Pentru a mări siguranța în exploatare, executăm furtunuri de frână şi ambreiaj fabricate prin sertizare. Aceste furtunuri sunt fabricate de noi pe baza specificațiilor clienților noștri sau pe baza măsurătorilor luate "la fața locului". Dispunem de o largă bază de date furtunuri de frână pentru autoturisme de serie, astfel că putem executa aproape orice tip de furtun pentru autoturisme care au sistemul de frânare nemodificat.

Sunt frecvente cazurile în care la un autovehicul a fost modificat sistemul de frânare: prin modificarea etrierelor sau pompelor de frână, astfel încât furtunurile standard (de serie) nu se mai potrivesc. În astfel de cazuri putem fabrica furtunuri de frână personalizate pentru fiecare caz în parte.

Furtunurile din PTFE cu înveliș țesut din fir de INOX, cu sau fără înveliș suplimentar se folosesc în general la următoarele aplicații:

  • Sistemul de frânare al autovehiculelor
  • Sistemul hidraulic de debreiere al cutiilor de viteze
  • Sistemele hidraulice supuse la temperaturi și presiuni extreme

Furtunurile de frână executate de noi au următoarele părți componente:

  1. Furtunul hidraulic - executat din PTFE și
  2. Armătura metalică - pentru conectarea la sistemul hidraulic
  3. Inelul de sertizare şi protecţia termocontractabilă

Furtunul hidraulic este compus la rândul lui din următoarele:

  1. Miezul furtunului - realizat din PTFE
  2. Învelișul furtunului - țesut din fir de INOX
  3. Învelișul suplimentar – acesta este opțional

1. Miezul furtunului.

Viteza mare, schimbările frecvente ale treptelor de viteză și frânarea puternică supun sistemele hidraulice ale autovehiculelor la solicitări mari, fapt pentru care realizarea necorespunzătoare ale acestora poate avea urmări dezastruoase. Din acest motiv, elementul principal care compune furtunul (miezul acestuia) este realizat din PoliTetraFluorEtilena cunoscut sub denumirea comercială de Teflon și având abrevierea PTFE. Acesta este un material plastic care conține atomi de carbon și fluor într-o moleculă foarte mare și cu legături atomice foarte puternice, ceea ce-i conferă proprietăți remarcabile:

  • stabilitate termică și posibilitatea utilizării între -200⁰C si +260⁰C
  • rezistență chimică față de majoritatea agenților corozivi cu excepția metalelor alcaline topite și a unor produși fluorurați la temperaturi înalte
  • coeficient de frecare foarte mic
  • proprietăți dielectrice foarte bune – 40-60KV/mm
  • anti aderentă remarcabilă fără o pregătire specială a suprafeței
  • datorită inerției chimice și stabilității termice se folosește cu succes atât în medicină cât și în contact cu alimente
  • se poate aditiva cu diferite ingrediente cum ar fi: sticla, ceramica, carbon/grafit, bronz, săruri și oxizi metalici, care, în procente optime pot să îmbunătățească proprietăți ca rezistența la uzură, duritatea, coeficientul de dilatare, rezistența la compresiune , conductibilitatea electrică și termică

2. Învelișul furtunului este constituit dintr-o țesătură din fir de INOX și are rolul de a asigura rezistența acestuia la presiune și la solicitări mecanice. Din acest motiv furtunurile au o puternică rezistență la dilatare datorată presiunii și temperaturii ridicate de lucru și asigură o presiune constantă a pedalelor de frână și de ambreiaj, ceea ce are ca efect o operare mai fermă și mai eficientă ale acestora fără a da impresia de funcționare elastică.

3. Învelișul suplimentar, care este opțional, este realizat dintr-un material rezistent la abraziune având o gamă variată de culori, pentru o identificare ușoară, curățare facilă și nu în ultimul rând pentru aspectul fizic al acestora.

Datorită materialelor și a tehnologiei de realizare, furtunurile din PTFE cu armătură țesută din fir de INOX se pot folosi atât la sisteme hidraulice cât și la sistemele de stingere a incendiilor.

Principalele caracteristici ale furtunurile din PTFE cu înveliș țesut din fir de inox sunt evidențiate în tabelul de mai jos:

Caracteristică / tip de furtun

Furtun din PTFE cu înveliș țesut din fir de INOX fără înveliș suplimentar

Furtun din PTFE cu înveliș țesut din fir de INOX cu înveliș suplimentar

Diametrul interior

3,50 mm

3,50 mm

Grosimea peretelui PTFE

1,00 mm

1,00 mm

Diametrul exterior al armăturii

6,45 mm

6,45 mm

Grosimea învelișului suplimentar

-

0,50 mm

Diametrul exterior al furtunului

6,45 mm

7,50 mm

Presiunea de lucru

290 bari

290 bari

Presiunea de spargere

870 bari

870 bari

Greutatea furtunului

0,060 kg/m

0,088 kg/m

Temperatura minimă de lucru

-70 ⁰C

-20 ⁰C

Temperatura maximă de lucru

260 ⁰C

85 ⁰C

Raza minimă de îndoire

38 mm

38 mm

După cum se observă și în tabelul de mai sus, furtunurile cu înveliș suplimentar, datorită temperaturilor ridicate de funcționare, nu pot fi folosite la aplicațiile motorsport.

Armătura metalică este realizat dintr-o gamă mare de materiale, după cum urmează: alamă, oțel inoxidabil, oțel cromat, aluminiu, nichel, oțel zincat și titan.

Armăturile folosite la furtunuri se clasifică în două mari categorii:

  • Armături demontabile și
  • Armături nedemontabile

Furtunurile hidraulice realizate de noi au în componența lor armături nedemontabile. Aceste armături se asamblează pe furtunul PTFE prin sertizare și au fost încercate și testate în eșaloanele superioare ale motorsportului mondial, în cele mai severe condiții de curse.

În funcție de modul de prindere ale acestor furtunuri pe sistemele hidraulice ale autovehiculelor aceste armături se împart în următoarele mari categorii:

  • Armături cu prindere prin filet interior
  • Armături cu prindere prin filet exterior
  • Armături cu prindere tip ”Banjo”

În funcție de modul de închidere, armăturile pot fi:

  • Armături cu terminație concavă și
  • Armături cu terminație convexă
TOP